8 augustus 2017
Op de schets vinden we de oorspronkelijke Wolvendriesweg (midden vorige eeuw) terug, bestaande uit de stroken 1 tot en met 4. De Wolvendriesweg en de huidige Lievekensstraat kwamen samen ter plaatse van de spoorweg, waar er tot 9 juli 1864 een overweg was voorzien. Daar de Stationsstraat in 1862 een eerste maal werd verbreed was er nadien van de vroegere samenloop van de twee wegels niets meer te zien.
De Wolvendriesweg vormde een verbinding van de Stationsstraat met de toenmalige Winkelstraat via de Wolvendries. Enkele gemeenteraadsbeslissingen maakten een einde aan die toestand.
Op 20 januari 1872 werd strook 2 afgeschaft, wat de kloostergemeenschap toeliet een directeurswoning op te richten. In 1902 werd ter vervanging van de afgeschafte strook een voetweg aangelegd achter de meisjesschool (gedeeltelijk afgeschaft in 1963).
Na het verlengen van de Stationsstraatverbreding dienden op 17 mei 1901 nogmaals strook 1 en de Lievekensstraat een weinig ingekort te worden. Blijkbaar waren bij die gelegenheid zowel de firma Seghers als gemeentesecretaris Gustaaf Van Belle extra tevreden. Het tracé van strook 1 werd gedeeltelijk verlegd, waardoor de eigendommen Seghers en Van Belle (zie respectievelijk A en B) werden ontlast.
Wat in 1901 mogelijk was gebleken kon op de gemeenteraadszitting van 7 oktober 1910 ook de familie Bosteels worden gegund en strook 4 (doorheen de hovingen Bosteels) werd afgeschaft.
Door al die ingrepen bleef van de oorspronkelijke Wolvendriesweg slechts strook 3 over (de huidige Jachtweg) alsmede de zigzagwegel (strook 1) die door de omwonenden voortaan spottend de Verloren Wegskens werd genoemd.
Daar de strook niet meer in verbinding staat met het toponiem Wolvendries houden we het bij het volkse Verlorenweg als straatnaam.